subota, 8. studenoga 2014.

Domaći gel za pranje veša – naturalno, ekonomično i efikasno sredstvo.


U nase vreme industrija nam nudi siroki izbor sredstava za pranje i ciscenje. I mi biramo – neke po mirisu, neke po ceni, a neke iz drugih razloga. Ja, naprimer, biram po kriterijumu – bezbednost-kvalitet. I nije tesko pogoditi da ovaj kriterijum zahteva i vece troskove. Retko ko razmislja o ekoloskim svojstvima deterdzenta i njihovom uticaju na nasu kozu. Ali na nasem trzistu ne postoji prakticno ni jedan prasak(gel) za pranje vesa koji ne sadrzi u sebi fosfate, hemijske supstance koje ulaze u slojeve tkanine, a zatim i u nasu kozu. Evropa i Zapad odavno su uveli zabranu na ovakve sastave u sredstvima za pranje vesa. Ali „Ariel“ srpski – nije „Ariel“ evropski..


Sasvim slucajno sam naisla na recept za domace sredstvo (gel) za pranje vesa u staroj enciklopediji ruskog domacinstva. Toliko je jednostavan da nisam mogla da odolim a da ne probam, i odmah sam krenula na posao.

Za pripremu ovog prirodnog gela za pranje vesa meni je bilo potrebno:

- voda 1 litar
- sapun za pranje vesa (100gr), suv (izrendan)
- etericno ulje – 2ml, po zelji ( ja sam uzela ulje cajnog drveta, jer odlicno dezinfikuje ves, drugi put cu probati ulje lavande..)
- 45 gr kalcinirane sode


Ko ne zna: kalcinirana soda – karbonat natrijuma Na2CO3, mozete pronaci u poljoprivrednim apotekama ( 1 kilogram kosta samo 100 dinara). Zasto kalcinirana soda? Ova soda je znatno „jaca“ od obicne sode bikarbone. Ali, u odsutstvu kalcinirane sode mozete je zameniti obicnom sodom bikarbonom. Pri tome, za pravljenje ovog gela, uvecajte njenu kolicinu 4-5 puta, ali ce efekat i dalje biti malo slabiji. Kalcinirana soda rastvara masnoce i pretvara ih u vodorastvorljive supstance, omeksava vodu, uklanja neprijatne mirise, izbeljuje.
Domaci (ekoloski,naturalni) gel za pranje vesa. Priprema:
U kljucalu vodu sipajte sapun za pranje vesa, koji ste predhodno suv izrendale. Stalno mesajte da se rastopi.

Dodajte sodu i opet mesajte, dok se ne rastvori (pazite, ako se soda lose rastvori – ostajace bele linije na odeci). Nakon dodavanja sode tecnost pocinje da se zgusnjava(zelatinira se) i dobija preliv sedefaste boje.
Kada se vas gel ohladi, po zelji mozete dodati 2ml etericnog ulja, oko 40-50 kapi ( da lepse mirise) i ponovo promesajte.

Ako zelite napraviti gel za pranje belog vesa, u njega mozete dodati i nekoliko kapi plavog mastila (ono ce pojacati opticku belinu vesa). Ja nisam dodavala.
Vas prirodni gel za pranje vesa je gotov za pola sata! Sad mozete da ga smestite u odgovarajucu posudu, iz koje cete ga lako vaditi kasikom ( ja sam uzela staru plasticnu kutiju sa poklopcem). Vi mozete napraviti odmah duplu ili tri puta vecu dozu.
Gel mozete koristiti za masinsko i rucno pranje vesa. Za masinsko pranje dovoljno je 2 kasike gela (prethodno ga rastvoriti u maloj kolicini vrele vode, a i ne morate, zavisi kojom brzinom vasa masina prima vodu). Ako je ves jako prljav – stavite dodatnu kasiku gela u masinu u pregradu za pretpranje vesa.

Jos jedan savet od mene. Ja ovo radim, a vi ne morate. Pri pranju belog vesa u gel jos dodajem i kasicicu vodonik peroksida ili sirceta. Kada perem sareni ves, u gel dodajem kasicicu soli i isto toliko limuntusa. Ves postaje jos meksi i paperjast!

Plus ovog gela jos je u tome sto ne treba koristiti omeksivac za ves, a to je jos jedna velika usteda vaseg kucnog budzeta. Ves, posle pranja sa domacim gelom za pranje ne mirise ni na sodu, ni na sapun, ne mirise ni na sta. Jednostavno odaje svezinom!
Domaci gel za pranje vesa je naturalno, ekoloski cisto, ekonomicno i efikasno sredstvo, koje ne samo da daje odlicne rezultate, nego i stedi vas novac.
Sa ovim gelom mozete prati plocice, podove, kupatila, serpe, sporete.., ma sve sto zelite.
Kalciniranu sodu ( moze i obicna soda bikarbona) koristila sam i za pravljenje naturalnog osvezivaca za WC solju i prirodnog osvezivaca prostorija.

Izvor: korisno.net

0 komentari:

Objavi komentar