četvrtak, 4. prosinca 2014.

IZRADA TIJESTA ZA PITU (SAVIJAČU)

U početku sam bila jako skeptična oko izrade domaćeg tijesta za pite,ali kad sam probala…..nema mi kraja.Smatrala sam da je suviše komplicirano i zahtjevno te da osobno to ne bi mogla.A sada uživam to polako razvlačiti rukama i gledati kako se tanji. Evo drage i mile moje koje ste mi podarile toliko komplimenata,skroman recept za sve Vas!!!!!


Sastojci
TIJESTO
oko 1 kg glatkog brašna
4 žlice ula suncokret
po potrebi vode
prstohvat soli


Priprema
1
Za početak brašno mora biti obavezno glatko, suho i sobne temperature.
2
U posudu prosijemo 500 g brašna, napravimo udubljenje, uzmemo prstohvat soli i posolimo brašno oko udubljenja, stavimo 4 žlice ulja isto okolo.
3
Voda kojom mijesimo tijesto mora biti mlaka tj. topla.
4
E sad kako se izrađuje tijesto:

5
Uzmemo kuhinjski nož i vrhom noža počnemo mješati tijesto uz postepeno dodavanje tople vode.
6
Miješamo tijesto koje mora biti mekano, a kada ne možemo više s nožom prelazimo na ručno.
7
Kada smo umijesili meko tijesto, prebacimo ga na pobrašnjenu dasku te dalje mijesimo ručno oko 20ak min.
8
Cijelo vrijeme miješanja tijesta si dodajemo brašna po potrebi dok ne dobijemo savršenu finu glatku okruglu i kompaktnu masu.
9
Nakon toga tijesto prerežemo na 2 dijela (možete i 3 ako ste početnik), oblikujemo hljepčiće te ostavimo odmarat na dobro pobrašnjenu dasku.
10
Svaki hljepčić premažemo s gornje cijele strane tankim slojem ulja i pokrijemo toplom krpom.Tijesto mora mirovati minimalno 30 minuta.
11

Za to vrijeme pripremite željeni nadjev.
12
Nakon odmaranja tijesta, tijesto pobrašnimo i razvaljamo mlinčekom (oklagijom) u veći krug.Preselimo ga na radnu površinu-najbolje kuhinjski stol koji je prekriven bijelim stoljnjakom ili plahtom i pobrašnjen.
13
Po potrebi ga još malo razvaljamo oklagijom, a zatim nastupaju ručice koje će ga vješto razvući.
14
Ruke podvučemo ispod tijesta i laganim pokretima izvlačimo, razvlačimo sve u krug.Najprije hrptom ruke a zatim dlanovima.Kako razvlačimo tako po potrebi posipavamo brašnom tijesto s gornje strane da se ne lijepi i ne puca.
15
Ako imamo deblje i debele okrajke, odrežemo ih!
16
Razvučeno tijesto ostavimo da se malo prosuši, zatim poprskamo masnoćom, stavimo nadjev i savijemo pomoću plahte.Moj nadjev je uvijek raštrkan po cijelom tijestu jedino pri kraju ostavim prazno da se ljepše zarola.
17
I TO JE TO!!!
Posluživanje
Nadam se da sam uspjela objasniti i predočiti izradu tankog tijesta za pite (savijače).Ja sam učila od mame koja to sve s oklagijom perfektno razvalja a osobno sam se bolje snašla u razvlačenju rukama.:)

www.coolinarika.com



0 komentari:

Objavi komentar